Canada deel 2

5 juli 2018 - Het Harde, Nederland

Van Fergus naar Balsam Lake is bijna 3 uur rijden.
Als we aankomen bij de receptie van Sandy Beach Resort schijnt het zonnetje uitbundig aan een strak blauwe hemel bij een temperatuur van zo'n 25 graden.
Na zo'n 2 uur zijn de anderen ook gearriveerd. Ieder gezin heeft een leuke cottage ter beschikking met veel luxe en er is zelfs een boot gereserveerd.
Het weer werkt goed mee. Behalve woensdag middag, als het regent (wat zeer welkom is want het is droog in Ontario) is het zonnig en warm.
Voor de kinderen is er een speelweide en het eerste gedeelte van het meer is ondiep met een mooie zandbodem zodat ze fijn in het water kunnen zwemmen en spelen.
Wij hebben gekanoed, gezwommen, gewandeld en gejeu de bouled (maar dan de Canadese variant).
Natuurlijk hebben we ook veel gerelaxed, gezonnebaad, voetbal gekeken, gebarbecued en 's avonds bij het kampvuur met de hele familie bij elkaar samen gegeten en bijgepraat.
Ook hebben we genoten van de prachtige zonsondergangen.
Kortom een zeer geslaagde midweek.

Het enige wat tegen viel was de visvangst. Balsam Lake staat bekend om z'n vele vis en grote vissen maar die hadden blijkbaar ook vakantie. Bijna alle mannelijke volwassenen zijn fervente vissers en er was ook bijna steeds een bootje op het water om de "pike" of de "bass" te slim af te zijn.
Resultaat over 5 dagen: slechts 1 pike (snoek).
Dat is wel héél magertjes. ..
Maar op het water zijn met het heerlijke zonnetje, zoals wij de laatste middag mochten doen met oudste zoon Henry, is gewoon geweldig.

Vrijdagmiddag komen we na een toeristische route te hebben gereden weer aan in Fergus.
Het weekend is zeer warm. Behalve een paar uitstapjes naar de Elora-gorge en Belwood-lake, zijn we toch voornamelijk in huis te vinden.
De airconditioning zorgt voor een behaaglijke temperatuur.
Zondags zijn we naar de kerk geweest waar onze "gastheer" twee diensten heeft geleid.
Best lastig te volgen. Veel, niet alledaagse Engelse woorden...

Maandag is opnieuw een hete dag: tjonge, in Canada kan het ook warm zijn zeg. 's Ochtends konden Jan en Jaap weer niks vangen. Jaap gaat 's middags nog naar de Grand River om te vissen.
Jan is er wel klaar mee, elke keer niks.
Hij gaat niet mee. En ja hoor: Nu vangt Jaap natuurlijk wel wat: een baars en twee snoeken.
's Avonds komen 2 bekenden langs. Kees en Coby. De bbq gaat weer aan. Dat kunnen Canadezen als de beste.

Dinsdag besluit Jan om met de fiets naar de dam bij Belwood-lake te gaan.
Visspullen mee en vissen maar!
En zowaar: 9 vissen gevangen. Catfish.
Die kennen wij niet zo goed in Nederland.
Met een voldaan gevoel keert hij weer terug.
Ondertussen heeft Renate volop de tijd om met haar oudste zus Christien bij te praten. Als leuk uitje zijn ze naar een nagelstudio geweest.
Als verjaardagscadeau krijgt ze een behandeling aangeboden waarbij haar voeten grondig worden verwend.
Ze zijn weer als nieuw! 😁

Woensdag. ... de laatste dag van onze reis.
En de terug vlucht natuurlijk.
Maar dat zien we als noodzakelijk om thuis te komen. Minder leuk....
Alles voelt vreemd aan...
Het laatste ontbijtje.. .
De laatste keer backpacks inpakken. ....
Naar huis..... we kijken er naar uit..... maar realiseren ons tegelijk dat onze lange reis er bijna op zit.
Dat halve jaar is al weer voorbij.
Voorbij gevlogen....
Wat hebben we veel beleefd en gezien....

Maar eerst gaat Renate met Jaap en Christien naar de Lighthouse waar hun dochter Marsha woont.
En 's middags gaan we allemaal, voor de laatste keer, als uitje naar Rockwood-lake.
Prachtig meer.
We hebben genoten van de mooie natuur en het heerlijke zwemwater.
We zagen zelfs een slapping turtle.
Een behoorlijk grote schildpad.
Het was een mooie afsluiting van een mooie tijd in Canada.
We werden met veel liefde ontvangen en verzorgd.
Dank je wel Kees, Coby, Jaap en Christien.

We worden naar Toronto Pearson international Airport gebracht met de rijdende Ford van Jaap en Christien (😉).

En dan.....

Groeten van ons.

1. Joop van den Akker:
    6 juli 2018
    Wel thuis en Gods zegen daar.......
  2. Dineke:
    6 juli 2018
    Wat een prachtige verhalen goeie reis terug !
  3. Henk en Annie Woertink w:
    6 juli 2018
    We wensen jullie een goede en veilige reis , weet dat ook hier op jullie wordt gewacht, dankbaar voor wat jullie mochten zien en beleven , en een koffer vol verhalen en herinneringen .
  4. Chris en Wil:
    9 juli 2018
    Ondertussen weer thuis! Welkom! Jullie hebben geluk met het weer, want dat is hier ook goed!!
    Veel succes bij het afkicken!
    Liefs van Chris en Wil