Oeehhhh!!.....Spannend......

3 januari 2018 - Het Harde, Nederland

Hallo

En dan is het bijna kerst.

Voor Jan een drukke periode wat betreft het rijden.

De supermarkten draaien op volle toeren.

Vrijdag, 22 december , ff naar Heino.

Eerste ritje van de dag, het loopt lekker. Nog een halve oplegger lossen en dan emballage retour en dan kan hij weer naar Nijkerk.

Nog 2 ritjes vandaag en  dan morgen nog en dan is het kerst. Lekker!!

Auw!!!

Auw!!

Rij ik met een rolcontainer met zuivel over m'm voet.

Dat doet toch effe heftig pijn.

Als een indiaan dans ik een paar rondjes om de container.

Ach, die pijn gaat straks wel over.

Beetje kreupelend los ik de andere containers en het laden van de emballage lukt ook wel.

Toch valt het tegen hoeveel de pijn afneemt.

De andere ritten die dag gaan wel , maar niet van harte.

Weet je, als ik een goede nachtrust heb gehad dan is het wel opgeknapt.

Of........ morgen kom ik het bed niet uit.......is hij helemaal opgezwollen.

De volgende ochtend gaat de wekker vroeg.

Er staat een mooie rit op het programma , veel rijden en weinig lossen en laden.

De voetjes uit het bed......dat valt mee!!!

Gelukkkig!

Op naar Harderwijk, dan door naar Nijkerk met de vrachtwagen en laden voor Klazienaveen en Emmer Compascuum.

Het laden valt toch tegen, lopen is pijnlijk.

De rit erheen, met de linkervoet op het dashboard gaat daarentegen wel goed.

Maar dan lossen en emballage laden, oei oei, pijnlijk.

Ik maak de dag af, maar jongens, wat ben ik blij als ik s avonds weer thuis ben.

Zondags en maandag mag ik rusten en dan ,2e kerstdag,moet er weer bevoorraad worden.

Dan zal de voet wel opgeknapt zijn.

Maar de volgende ochtend, zondagochtend 24 december, gaat het écht niet goed.

De huisartsenpost gebeld: "Meneer, als ik uw verhaal zo hoor kan het maar 1 ding betekenen: Gekneusd, het heeft geen enkele zin om hier heen te komen. Alles wijst op een kneusing.

Ok.......

Dan gaat er toch van alles door ons heen: Gaat dat op tijd hersteld zijn voordat we vertrekken?

Ziek melden!

De eerste dagen ligt Jan met z'n voet omhoog op de bank.

Lopen is bijzonder pijnlijk, het ziet er niet goed uit.

De voet is ook fors opgezwollen.

Donderdag wordt de voet wel wat dunner maar de pijn neemt niet af.

Wat als het tóch gebroken is??

Vrijdag gaat Jan naar de huisarts die hem doorverwijst naar het ziekenhuis.

Foto gemaakt: Niet goed.   CT-scan maken: Scheurtje in bot.

Dreun!!   Die komt aan.

Met zijn onderbeen in het gips komt Jan weer thuis.

Liggend, met het been omhoog gaat het prima.

IMG_20171229_145830

Maar als er met de krukken gelopen wordt of het been hangt naar beneden is dat pijnlijk.

De reis lijkt niet op 13 januari te kunnen beginnen.

Met gips mag je sowieso niet vliegen.

En dan met je onderbeen in het gips naar zuid-Amerika.......

Is dat wel verstandig, gaat dat wel goed?

Tot overmaat van ramp valt Jan zondagochtend in de huiskamer.

Gelukkig op z'n goede been maar het gips is vooraan bij de tenen gebroken.

Dinsdag, de dag na 1 januari, moest er een vervolgafspraak gemaakt worden voor vrijdag 5 januari.

Als de gipskamer gebeld word en uitgelegd wordt van het beschadigde gips en de wereldreis die zaterdag 13 januari staat gepland, is Isala bereid om de volgende dag, woensdag de vervolgafspraak te laten plaatsvinden.

Als we daar aankomen worden we gerustgesteld.

We mogen meekijken op de foto's en wij, amateurs,  zien heel weinig beschadiging.

Dat bevestigd de dokter ons ook. Kneusing en een vlies tussen 2 botjes wat beschadigd is.

Loopgips is niet nodig (gelukkig maar) en met verstandig omgaan met de voet in de periode tot ons vertrek zou het dusdanig moeten zijn opgeknapt dat de vertrekdatum niet in gevaar komt.

Wat Jan wel om zijn voet krijgt is een Air Walker.

Een soort reuze handige sneeuwboot die heel veel steun geeft om zijn voet.

IMG_20180103_115723

(Ze zullen in Brussel ons wel proberen duidelijk te maken dat je met sneeuwboots aan  in de Dominicaanse Republiek niet op de juiste plek bent, :-)    )

Het blijft spannend, maar we zien de aankomende tijd met vertrouwen tegemoet .

Groetjes Jan en Renate

P.S. : Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk en Annie Woertink w:
    3 januari 2018
    Dat is niet zo fijn hopen dat het goed gaat en de reis door kan gaan beterschap ook de beste wensen en Gods zegen voor het nieuwe jaar .
  2. Kees:
    3 januari 2018
    Leusing heeft een heuse kneusing... maar blijft reuse opgewekt. Pak de deusen en de koffers maar in, en tegen de tijd dat je hier bent zal je vreugde over de geneusing wel groot zijn! Goeie reis!
  3. Renate:
    3 januari 2018
    Kees, de dicht-Canadees. Dank je wel. We gaan vol goede moed naar Coby en jou toe.Hopelijk is de temperatuur in Caledonia in mei wel hoger dan nu. Groetjes Jan en Renate
  4. Lidy:
    3 januari 2018
    Beterschap Jan! En gelukkig dat het zo meevalt allemaal. Succes met de laatste voorbereidingen ook. Groetjes voor jullie beiden.
  5. G.A. Brouwer:
    3 januari 2018
    Wat een tegenvaller,heel veel sterkte,en beterschap.

groetjes Gerrie.
  6. Henriët:
    3 januari 2018
    Hé hoi, het lijkt dus mee te vallen. Hopelijk herstelt het nu snel zodat de vertrekdatum niet in het geding komt. Succes ermee!
  7. Wil Brugge:
    3 januari 2018
    Hebben jullie dat gehad!.....Gelukkig dat Jan gevallen is.. anders was de reis w.s gecanceld ):
  8. Alie Muller:
    Pffffff......wat een pech!
    Beterschap Jan!! En succes met de laatste voorbereidingen.
  9. Wim van den brink:
    4 januari 2018
    Beterschap en goeie vakantie
  10. Ina warnar:
    4 januari 2018
    beterschap...en een goede reis..