Veilig aangekomen!

14 januari 2018 - Punta Cana, Dominicaanse Republiek

Als we dit schrijven hebben we net ons eerste Dominicaanse ontbijt op. Dit was geen boterham met kaas maar een soort havermoutpap met stukjes banaan en plakken ananas.... heerlijk!

Maar nu eerst over gisteren. Om kwart over 3 ging de wekker. Na een snel ontbijtje de auto ingepakt en op naar Brussel. Daar aangekomen samen met Eline, onze chauffeuse, een kopje koffie gedronken. Rond half 10 moet het dan gebeuren en gaan we richting gate B. Na zo'n 10 minuten komen we bij de poortjes aan waar Eline niet meer verder met ons mee kan en moeten we afscheid nemen. Niet leuk!
Rond 11 uur vetrekken we richting Punta Cana. De reis verloopt voorspoedig. We komen zelfs 3 kwartier eerder aan. Bij de paspoortcontrole staat een enorme rij maar dan blijkt dat het ook voordelen kan hebben als je met een airwalker en een kruk loopt. We worden naar een andere rij gemanoeuvreerd en zijn binnen een kwartier door de controle. Onze bagage wacht al op ons en even later sluiten we met onze bagage aan in een nieuwe rij. Gelukkig gaat deze rij heel snel en zijn we in de Dominicaanse Republiek!!
Buiten het gebouw worstelen we ons door een lange rij opdringerige taxichauffeurs en dan staan we buiten de drukte bij te komen. We zweten uit alle poriën. Wat is het hier warm zeg..... 28 graden.
Maar we zijn er nog niet. Het plan om met de bus naar El Macao te reizen, blijkt niet te kunnen en we overleggen met een taxichauffeur of hij ons kan brengen. Ons beetje Spaans komt nu goed van pas want in plaats van de gebruikelijke €50,- - €60,- wat die rit kost kunnen we afpingelen naar €35,-.
Om kwart over 4 komen we aan bij ons eerste hostel. De aardige eigenaar (Colombiaan) bracht ons naar onze kamer waar zijn vriendin (Mexicaanse) nog druk bezig was om ons bed op te maken. We verblijven op een wel heel bijzondere locatie zoals je kunt zien op de foto's. Tussen de bananenbomen en palmbomen zitten we midden in het agrarisch gebied, 600 meter vanaf het strand. Geen dure hotelzone vol luxe maar middenin de primitieve Caribische leefstijl.

's Avonds om 8 uur, als we nog buiten zitten te genieten, besluiten we, omdat we wel heel moe zijn, om naar bed te gaan.

Vanochtend werden we gewekt door een haan, koeien en honden.
Om half 9 zitten we aan de onbijttafel en maken we kennis met allerlei type gasten met uiteenlopende nationaliteiten: Canadezen, Duitsers, Italianen, Engelsen en zelfs een Nederlandse backpacker, met ieder z'n eigen verhaal. Vooral het verhaal van de Canadese meiden: ze waren vertrokken met -40 vanuit Quebec en kwamen hier aan met +28 graden.

Nu, op deze zondagochtend zitten we lekker buiten en hebben zojuist onze eerste preek in het buitenland gehoord.

Liefs uit El Macao
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henriët:
    14 januari 2018
    Goede start van jullie trip, fijn dat alles vlot gegaan is. Geniet van het "boerenleven" op de Dominicaanse Republiek. 🐓😃
  2. Wil Brugge:
    14 januari 2018
    Tómese el tiempo, descanse y disfrute de todo lo que le rodea e!
  3. Lidy:
    14 januari 2018
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! Spannend, maar jullie avontuur is dan eindelijk begonnen. Geniet er van en we hopen het vanuit Nederland te volgen.
    Liefs,
    Lidy
  4. Dineke:
    14 januari 2018
    Wat leuk te lezen dst het allemaal goed is verlopen genieten!
  5. Ria:
    14 januari 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Leuk om te lezen allemaal, ik zal jullie blijven volgen.
  6. Anita:
    14 januari 2018
    Ben je (zomaar) in een hele andere wereld!
    Wat heerlijk de warme zon op je huid!
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Ging het met Jan zijn voet?
  7. Jacquelien Buijert:
    14 januari 2018
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Geniet van jullie avontuur!
  8. Erna Borst:
    14 januari 2018
    Fijn te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en al heerlijk genieten van alles! Heel veel plezier!! Groetjes Erna
  9. Bhbraakman:
    14 januari 2018
    Hallo lieve mensen, ik ben bezig geweest om jullie terug te bellen maar ik kreeg geen gehoor. Greetje heeft mij jullie groeten gedaan. Samen heeeeeel veels liefs en goede vakantie. We bidden voor jullie en we hopen dat we elkaar in goede gezondheid weer mogen zien.
  10. John:
    14 januari 2018
    Een hele fijne tijd samen. Dat alles goed mag verlopen.
  11. Wendy:
    Veel plezier samen!
  12. Greetje:
    15 januari 2018
    Dag lieve mensen! Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! Een goed verblijf daar toegewenst!
  13. Hetty Koopman:
    15 januari 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Een goede tijd samen, veel plezier!
  14. Annelet Wolters:
    15 januari 2018
    Een hele fijne tijd! Mooi dat je goed bent aangekomen! Geniet van het mooie weer en de stralende zon!
  15. Kees:
    15 januari 2018
    Geniet maar gulzig en geweldig... je bed in Caledonia staat klaar!
  16. Gerdien Bastiaan:
    15 januari 2018
    Goed te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn, geniet van jullie fantastische reis, en erg leuk om jullie zo te volgen
  17. Gerda en Dries:
    16 januari 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen nog veel plezier daar
  18. Ina warnar:
    16 januari 2018
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen...geniet van alles...
  19. H Spijkerboer:
    16 januari 2018
    Heerlijk ontbijten in de zon!!!! Genieten
  20. Lena:
    17 januari 2018