De voorbereidingen zijn in volle gang

7 november 2017 - Het Harde, Nederland

Beste allemaal,

Wat leuk dat je een kijkje op onze reisblog neemt. We zijn van plan om hier regelmatig verslag te doen van onze belevenissen.

De tijd gaat snel. Nog maar zo'n maand of twee en ons avontuur gaat beginnen. De voorbereidingen zijn in volle gang.

We hebben eerst een globale planning gemaakt van onze reis.

De vluchten zijn inmiddels geboekt. Dat ging op zich nog vrij gemakkelijk. Op skyscanner voer je de plaats in waar je vertrekt en de plaats van je bestemming en je krijgt een tal van vluchtopties. De keus is dan aan jou hoe vaak je wil overstappen en hoe lang je over je vlucht wil doen. De goedkoopste vluchten zijn nl. vaak de vluchten waarbij je het vaakst moet overstappen.

Wat veel ingewikkelder is, is het uitzoeken hoe je bijvoorbeeld met het openbaar vervoer van Andahuaylas naar Cuzco komt. Daar heb je niet zoiets als 9292.....

Gelukkig heeft Jan veel geduld om dit allemaal uit te zoeken.

In Zuid Amerika wordt in de meeste landen Spaans gesproken. Jan heeft een aantal jaren terug al eens een schriftelijke cursus Spaans gevolgd. Voor Renate is die cursus weer van zolder gehaald zodat zij zich ook verstaanbaar kan maken. Af en toe praten we Spaans tegen elkaar om wat te oefenen...... Nosotros vivimos en t Harde y vamos a viajar y trabajar en Sudamérica (wij wonen in t Harde en gaan reizen en werken in Zuid Amerika).

Wij gaan weer verder met de voorbereidingen. Hasta luego (tot later).