Bijzonder, dat verwacht je niet in dit land.

21 januari 2018 - Boca Chica, Dominicaanse Republiek

Hoi lieve allemaal.

We zijn nu in Boca Chica aangekomen.
Een aantal bijzondere ervaringen rijker.

Wat is er allemaal gebeurd?

Best veel; om te beginnen:
Donderdag avond komt de vriendin van de eigenaar naar ons toe en vraagt of we misschien in hun huis willen slapen.
Hé? Wat? In jullie huis?
Ja, want wij hebben een dubbele boeking.
(Bijzonder, dat verwacht je niet in dit land😉)
Natuuuuurlijk willen we dat! Een eigen privé badkamer!
En een superdeluxe bed en plenty ruimte in een enorme villa!
Wel effe wachten vanaf 19u, als het donker wordt, tot 21.30u op elektriciteit.....
Je kunt nu eenmaal niet alles hebben, haha.

De volgende ochtend bij het gezamenlijk ontbijt zijn er weer nieuwe gasten, waaronder een kleine, jonge, donkere, Jamaicaanse vrouw uit Londen.
Ze nodigt haarzelf uit om met ons naar het strand te gaan wat wij uiteraard niet weigeren.
Later blijkt dat de reden hiervan ligt in het feit dat ze anders voortdurend lastig gevallen wordt door Dominicaanse mannen.
We hebben een gezellige middag samen met haar gehad.
's Avonds in onze "villa", als we een spelletje Yahtzee doen horen we water stromen op het dak. Wel raar, want het regent niet. Een aantal minuten later kijken we elkaar verwonderd aan en zeggen, "het lijkt wel alsof er water naar beneden komt in de badkamer!"
En dat deed het en niet zo'n klein beetje ook! Er staat een serieuze laag water in de badkamer.
Als we naar de eigenaars lopen komt een vrijwilliger ons al tegemoet.
Binnen 30 seconden is alles opgelost.
Boven de badkamer op het platte dak bevind zich een plastic tank.
Die waren ze aan het bijvullen met grondwater (ja, inderdaad, daar douche je onder) maar ze waren dat vergeten (bijzonder, dat verwacht je niet in dit land).
Het dak is zo gebouwd dat het water bij overstroming naar binnen stroomt. (raar?)
Pomp uit, probleem opgelost.

Vandaag hebben we afscheid genomen van een bijzondere ervaring op het Dominicaanse platteland en zijn wijz, 53 jarigen, met onze backpacks én 2 rugtassen naar Boca Chica, onze volgende bestemming, gereist.
Eerst de bus naar Higuey, een zgn. guagua. Dat was wel gemakkelijk voor ons want in die bus hadden we al eerder een stukje mee gereden.
Héél bijzonder was dat er het volle uur dat we in deze bus zaten er geen harde merengue muziek te horen was maar een zeer duidelijke stem van een pastor/dominee die een preek hield. (voor wie het wil weten, over koning Salomo).
We weten het niet zeker, maar misschien dat deze pastor een oproep deed aan onze chauffeur om even wat broodjes te halen. Hij deed het in ieder geval wel.
Moet kunnen vinden wij.

Tijdens de reis komen we in contact met een vrouw die vlak bij het hotel in Boca Chica woont waar wij nu verblijven.
Ze helpt met overstappen in Higuey op de bus naar Boca Chica bij een andere bushalte en draagt zelfs een rugzak voor ons. In Boca Chica regelt ze een paar brommers die ons naar het hotel brengen.l
Muchas gracias, señorita!

De rest van de middag kijken we wat rond op het strand en in de stad, eten een pizza en gaan weer terug.
Als we de badkamer in willen, blijkt de deur niet meer open te gaan.
Bijzonder,dat verwacht je niet in dit land.
Gelukkig is de eigenaar zojuist aangekomen met zowaar een handige monteur.
Nou ja, handig...... handig ben je al heel snel in dit land😁.
Het slot gaat niet meer open. Muchas problemas!!!!!
Gelukkig luistert hij naar onze tip om de pinnen uit de scharnieren te tikken.
Eind goed, al goed.

Fijne zondag iedereen!

Groetjes Jan en Renate
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alie Muller:
    wat een ervaringen.....
    Jullie ook een fijne zondag
  2. Wendy:
    21 januari 2018
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Fijne zondag!
  3. Kees:
    21 januari 2018
    Fijn dat jullie er waren... Nog veel fijne avonturen gewenst! Hoe gaat de voet?
  4. Jan Leusink:
    22 januari 2018
    Hoi Kees. Het gaat goed met de voet. De kruk laten we achter in Boca Chica. De zus van de eigenaar van dit hotel doet hier iets met hulpbehoevenden en kan de kruk goed gebruiken. Lopen met de airwalker gaat fantastisch. Zo langzamerhand
    loop ik meer en meer zonder airwalker. Als het herstel zo blijft doorzetten dan verwacht ik dat de airwalker in de Dominicaanse republiek achter blijft.😁