Canada

26 juni 2018 - Fergus, Canada

Hallo allemaal,

Hier weer een update.
We zijn inmiddels bijna 2 weken in Canada.
De afgelopen week waren we bij Renate haar broer en schoonzus in Caledonia.
Na een voorspoedige vlucht werden we opgehaald in Toronto door Kees.
Thuis aangekomen werden we verwend door Coby met een lekkere warme hap.
De dagen daarna hebben we veel geslapen en bijgepraat met hen en hun kinderen bezocht.

Als de temperatuur wat zakt worden we weer wat actiever.
We maken een wandeling met Kees en Coby en bekijken een indianenreservaat.
En een paar keer doen we samen een grote fietstocht.

Fietsen in Canada is wel een ding.
Waren er in Mexico al bijzonder weinig fietsers, hier is de auto helemaal hét vervoermiddel. Amper bus vervoer, trein: idem dito. Fietspaden... waar? Hooguit een paar kilometer treinrail die niet meer wordt gebruikt en dan maar omgetoverd wordt tot fietspad.
Over zitbankjes, fietsenrekken en meer van dit voorzieningen nog maar te zwijgen.
En toch, terwijl al die grote autobakken (die zijn echt héél veel groter dan in Nederland) langs ons heen razen, genieten we van onze fietsjes, het mooie weer de natuur en de vrijheid in dit enorme land.
We plaatsen onze fietsen tegen een hek van Burger Barn in een indianenreservaat (Six Nations ) en bestellen een hamburger met patat. Een enorme hamburger wordt ons voorgeschoteld.
Lekkerrrrrr.....

Alles is groot hier. Ook de prijzen. Wel ff slikken.....
Als je dat vergelijkt met Latijns Amerika....

Na een week, op vrijdag, gaan we met Kees en Coby naar het feest van de bruiloft van James en Daniëlle. Dat zijn de jongste zoon van Jaap en Christien en zijn bruid.
Na afloop van dit leuke feest gaan we met Jaap en Christien (Renate's zus) naar hun huis in Fergus.
Daar blijven we het weekend.
Na het weekend gaan we 's maandagochtends met hen naar een camping aan het Balsam meer. Een van de talloze meren van Canada.
De kinderen en kleinkinderen van Jaap en Christien zijn er ook.

Leuk én.... bijzonder!
Want?
Ze wonen allemaal in Canada, dat wel.
Maar de afstanden tussen hun woonplaatsen zijn zó enorm ...
Sommigen moeten 3 dagen autorijden om hier te komen.
100 km is dichtbij. 6 uur rijden. .. ach...
Maar 3 dagen.... én weer terug... te gek.
Dan maar een vliegtuig gepakt.

We zitten in een cottage en er zijn veel mogelijkheden om ons te vermaken.

Maar daarover de volgende keer.

Groetjes van ons.

1. Marijke de Graaf:
    27 juni 2018
    Wat gezellig dat jullie nu weer in Canada zijn. Toen mijn dochter daar woonde gingen we elk jaar op bezoek. Zij woonden in Burlington. Heel veel plezier!
  2. Anita:
    Wat fijn en vertrouwd om daar te zijn bij je familie! en om alle verhalen te kunnen delen en om lekker bij te kunnen slapen. Ook heerlijk! Geniet er nog van!😘
  3. Henk en Annie Woertink w:
    27 juni 2018
    Geniet ook van weerzien met elkaar, leuk om een bruiloft mee te maken , nu nog even naar Namibie , ook leuk, we genieten nu van vakantie in de Pyreneeën , groeten van Henk en Annie
  4. Jan Leusink:
    28 juni 2018
    Hoi Annie. We gaan niet naar Namibië hoor. Dat was eerst wel de bedoeling maar dat is komen te vervallen. Groetjes Jan en Renate