Naam:
Foto’s:
249
Video’s:

Over ons

Wij zijn Jan en Renate Leusink-Sikkema. We wonen in een mooi klein dorpje op de Veluwe. We zijn allebei 53 jaar en gaan voor het eerst in ons leven backpacken!!

Over onze reis

Wij zijn van plan om een reis van een half jaar te gaan maken. 13 januari 2018 gaan we naar de Dominicaanse Republiek om vakantie te houden. Ook hopen we daar ons sponsor-kindje Dany te ontmoeten.

Daarna vliegen we door naar Lima, Peru en gaan we naar Hogar de Gina in Chosica, zo'n 40 km ten oosten van Lima. Dit is een huis waar meisjes wonen in de leeftijd van ongeveer 2 tot 20 jaar die, om wat voor reden dan ook, niet thuis kunnen wonen. Hier gaan we een aantal weken onze handjes laten wapperen.

Daarna gaan we backpacken door Zuid Amerika. Vanaf Chosica gaan we via Huancayo en Machu Picchu in Peru naar Uyuni (zoutvlakte) in Bolivia, door Argentinië tot  aan de watervallen van Iguacu om tenslotte te eindigen in Asuncion in Paraguay.

Daarna vliegen we naar Mexico, Cancun. Daar hebben we 2 weken vakantie en hopen we naar "Logos Hope" (Operatie Mobilisatie) te gaan. We hopen 2 weken op dit schip te kunnen verblijven.

Tot slot vliegen we van Mexico naar Toronto (Canada) om daar nog een aantal weken bij familie van Renate te verblijven.

Begin juli hopen we weer terug te zijn in Nederland.

Bezochte landen

Wij hebben 21 landen (9%) bezocht:

Argentinië, België, Bolivia, Brazilië, Canada, Chili, Denemarken, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Frankrijk, Italië, Kaapverdië, Mexico, Nederland, Paraguay, Peru, Polen, Portugal, Spanje, Verenigde Staten, Zwitserland.