De laatste week.

24 maart 2018 - Chosica, Peru

Hallo allemaal,

Zaterdagavond. We zitten op bed.
Moe.
Hoezo vakantie?
Werken!

Afgelopen week hebben we elke dag geschilderd en gesausd. En...... Wat we wilden doen is af! Het resultaat mag er zijn. We hebben heel wat bedankjes gekregen. Dat geeft je toch een goed gevoel.
Vanochtend kregen we tijdens het ontbijt een bedankje van Judith, terwijl iedereen er bij zat....
We worden gewaardeerd!
Die "oudjes" met hun slechte spaans. Ze hebben heel wat werk verzet.

En de week zit er nog niet op!
Vanaf woensdagmiddag hebben we elke middag inkopen gedaan voor vandaag en hebben we de voorbereidingen gedaan voor een zeskamp met barbecue. Georganiseerd door ons. Een hele klus.

Gisteren maakten we de teams al bekend. De reacties waren geweldig! Team Venezuela! Si! Team Espaňa. No! Catalunya. Esther, de spaanse, wil niet bij Spanje horen.
Team Canada! No, team Quebec! Team Hollanda! Team Nada (niks)! No! Team Hello Kitty en natuurlijk...... team Perú! Daar wil iedereen wel in.😁
Iedereen juicht voor z'n team. Vlaggen worden gemaakt, gezichten beschilderd, kleren aangepast. Wat een geweldig succes. En de zeskamp is nog niet eens begonnen!

Dan, om 11.00 uur, de barbecue is warm en de zeskamp kan beginnen.
Maar Perú zou Perú niet zijn als de scheidsrechter er al was.
Om 11.20 uur komt "onze" scheids Rocio er aan.
Een geweldige vrouw.
Eerst moet team Hello Kitty; een beetje haar team geholpen worden met versieringen.
Om kwart voor 12 gaat de Internationale zeskamp met oud Hollandse spelen beginnen.
De teams worden onder groot gejuich voorgesteld.

Het eerste spel begint.
Aardappels poepen! Huh?
Rocio legt alles in het spaans uit.
Team Perú bijt de spits af tegen Canada.... eh sorry... Quebec! En als alle teams zijn geweest is iedereen laaiend enthousiast.
Perú leidt.
2e spel. 3 snoepjes happen in een bak water.
Wel lekker in de hitte van de dag. De kleuren op de gezichten lopen wel uit, maar de lol neemt alleen maar toe.
Het 3e spel. Zaklopen. Estafette. .... si, dat kunnen ze.
Het volume tijdens de estafette wordt nog verder opgeschroeft.

En dan..... is het pauze!
O, jammer? . .... Nee hoor. Lekker broodje hamburger van de barbecue, een hotdog, fruitsalade en een rauwkostsalade. Er is genoeg voor iedereen. Alles wordt zeer gewaardeerd. Ook de financiële bijdrage van een collega van Renate. Bedankt!!

Om 15.00 uur klinkt de fluit. We gaan verder met de spelletjes.

Spijkerpoepen. Een heel gênant spel. Maar ontzettend leuk.
Team Perú komt weer aan de leiding voor Venezuela en Hollanda.
Dan koekhappen. Rare spelletjes uit Nederland. .... Maar geblinddoekt naar een koek aan een touwtje lopen. ..... ach dat kunnen ze hier ook hoor!
En mishappen vinden ze super grappig. Gierend van het lachen wordt dit spel ook afgesloten.
En dan.... uiterste stilte!
Het laatste spel: blikjes omgooien met 3 balletjes.
Team Perú aan de leiding.
Ze gooien als eerste. Best wel goed.
Venezuela haakt af.
Maar dan Hollanda. ......
Oh, no!...... Die gooien zoveel blikken om.......
Team Hollanda flikt het.
Met 4 punten verschil winnen ze.
Ze mogen als eerste chips of marshmallows uitzoeken.

Iedereen bedankt ons voor deze geweldige dag.

Om half 8 zitten we bij Rocio op het kantoor.
We boeken samen alvast de busreis van ons, voor 2 april, van Lima naar Huancayo.
Bizar..... want maandag vertrekken we vanaf Hogar de Gina naar Matucana.
We gaan acclimatiseren op 2400 meter hoogte.
En daarna gaan we steeds verder de machtige bergen van de Andes in.

Fijne zondag!

Groeten van Jan en Renate
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lia Eschbach:
    25 maart 2018
    Goed bezig. Leuk die zeskamp.
    Geniet straks van het andes gebergte. Wij zijn benieuwd.
  2. Wil Brugge:
    25 maart 2018
    Ontmoetingen en afscheid ...........tis nogal wat......maar wat een mooie ervaringen!!
  3. Mirjam:
    25 maart 2018
    Wat een gezelligheid! Goede reis verder!
  4. Alie Muller:
    Goede reis en ook veel plezier. Liefs Pabe en Alie
  5. Ria:
    26 maart 2018
    Goede reis! Ik kijk uit naar jullie nieuwe belevenissen!
  6. Chris en Wil:
    27 maart 2018
    Hoi luitjes! Wat grappig dat die oud Hollandse spelletjes het overal zooo goed doen! Veel plezier op jullie verdere reis! Groetjes uit Zwolle!